16. Sep 2024

Thread wordt partner van het KNX-IoT Startup Incubator Programma

Thread Group en KNX Association halen de banden aan om innovatieve IoT-startups in huis- en gebouwautomatisering te ondersteunen.

Met de introductie van KNX-IoT als aanvulling op het KNX ecosysteem, heeft KNX de interoperabiliteit met Internet Protocol (IP) technologieën verder verhoogd. Naast Ethernet en Wi-Fi vraagt de markt om nieuwe connectiviteitsoplossingen zoals Thread. Een zeer veilige, mesh en energiezuinige draadloze netwerkstandaard. Om de toegang tot de markt te vergemakkelijken en de ontwikkeling van nieuwe digitale bedrijfsinitiatieven te versnellen, lanceerde KNX het Startup incubator programma. Sinds de start heeft het veel succes gekend in het aantrekken van nieuwe partners, sponsors, dienstverleners en nieuwe innovatieve startups. Door deze nieuwe samenwerking met Thread Group, krijgt KNX een partner van onschatbare waarde in het ondersteunen van nieuwe IoT Startups; het ontsluiten van nieuwe use cases, het verzekeren van een snellere time-to-market en het verminderen van ontwikkelingskosten voor opkomende IoT bedrijven.

Het KNX landschap uitbreiden met KNX IoT

De uitbreiding van KNX IoT markeert een belangrijke evolutie in het landschap van huis- en gebouwautomatiseringstechnologie en verstevigt de positie van KNX als het grootste ecosysteem in de industrie en biedt ongeëvenaarde mogelijkheden voor IP-gebaseerde innovatie en ontwikkeling. De kernwaarden van KNX blijven behouden, inclusief het gebruik van ETS software voor ontwerp en inbedrijfstelling, en interoperabiliteit op applicatieniveau. Tegelijkertijd worden nieuwe mogelijkheden ontsloten door IPv6-gebaseerde draadloze connectiviteit te omarmen naast KNX Twisted Pair of KNX RF. KNX IoT oplossingen kunnen worden toegevoegd met behoud van achterwaartse compatibiliteit met klassieke KNX systemen. Nu is het mogelijk om het netwerk eindeloos uit te breiden met IP-gebaseerde, draadloze mesh nodes, gebaseerd op Thread technologie.

IoT-starters wereldwijd helpen

De KNX IoT Startup Incubator verenigt startups met technologie-experts en toonaangevende wereldwijde fabrikanten om baanbrekende innovaties in de Home & Building IoT-sector mogelijk te maken. Het programma biedt onschatbare middelen, expertise en zichtbaarheid op belangrijke evenementen voor startende ondernemingen die zich toeleggen op KNX IoT-oplossingen. Startups en KNX IoT vormen een ideaal duo: innovatieve ondernemingen ontmoeten state-of-the-art KNX IoT technologie, die Thread biedt als draadloos communicatiemedium. Niet alleen jonge bedrijven profiteren van de KNX Startup Incubator. Dankzij het ideale incubator-netwerkmodel, biedt het alle KNX-leden nieuwe mogelijkheden om meer innovatieve IoT-producten op de markt van huis- en gebouwautomatisering te brengen.

Een strategisch partnerschap waar iedereen van profiteert

Door de samenwerking en gezamenlijke promotie te intensiveren, hebben KNX Association en Thread Group hun aanpak voor de ontwikkeling van ecosystemen versterkt. Dit is een belangrijke mijlpaal in hun gezamenlijke visie om gestandaardiseerde huis- en gebouwtechnologie te bevorderen, aangedreven door IoT. Dit partnerschap is ontworpen om de sterke punten van beide organisaties te gebruiken om het bewustzijn en de adoptie van KNX IoT en Thread technologieën te verhogen door middel van gecoördineerde inspanningen. Cross-promotie, samenwerking en kennisuitwisseling zullen een hoeksteen zijn, met deelname aan belangrijke industriële evenementen, zoals IoT Solutions World Congress, Light + Building, CES, enz. Aangepaste ondersteuning en promotie zal worden aangeboden voor KNX IoT startups, die van plan zijn om KNX IoT-oplossingen te ontwikkelen op basis van Thread.

Neem deel aan het KNX IoT Startup Incubator programma en krijg toegang tot speciale apparatuur, informatie, evenementen en nog veel meer. Meer info en aanvragen op: