02. Oct 2024

KNX Raad van Bestuur benoemt nieuwe KNX President en Vice President

Van links naar rechts: Klaus Wächter - nieuwe Vice President, Jean-Christophe Krieger - nieuwe President, Franz Kammerl - aftredend President

Jean-Christophe Krieger (Schneider Electric) werd aangesteld als nieuwe President van KNX Association. Klaus Wächter (Siemens Zwitserland) wordt de nieuwe Vice President.

De KNX Executive Board Meeting kwam op24 september samen in Dublin om een nieuwe KNX President en Vice President te benoemen. De KNX Executive Board houdt toezicht op de strategie, de commerciële en technische prioriteiten voor KNX Association, die meer dan 500 KNX Members omvat en de belangen van meer dan 125.000 KNX Partners in 190 landen vertegenwoordigt. Jean-Christophe Krieger, Chief Product Officer bij Schneider Electric Industries S.A., werd aangesteld als President van KNX Association, na de pensionering van Franz Kammerl van Siemens AG die de voorbije 11 jaar President was. Jean-Christophe was de afgelopen 8 jaar de vertegenwoordiger van Schneider Electric in de KNX Executive Board en bekleedt de rol van Vice President sinds februari 2021. Klaus Wächter van Siemens Schweiz AG neemt de rol van nieuwe Vice President op zich.

Nieuw leiderschap - een nieuwe visie voor KNX

Jean-Christophe is een van de toonaangevende KNX-experts ter wereld, met 17 jaar uitgebreide ervaring en expertise. Hij zal zijn diepgaande kennis van energiebeheer en systeemoplossingen en zijn uitgebreide internationale projectmanagement- en verkoopervaring in verschillende segmenten in de functie van President inbrengen. Hoog op Jean-Christophe's prioriteitenlijst staat een engagement om het imago van KNX te verjongen. Hij legt uit: "We willen dat KNX synoniem staat voor 'gemoedsrust' bij eindklanten, KNX partners en fabrikanten. Aangezien gebouwen 37% van de CO2-uitstoot vertegenwoordigen, versterkt KNX voortdurend zijn energiebeheermogelijkheden, als aanvulling op de reeds erkende en gevestigde automatiseringsoplossingen voor gebouwen en woningen."

Een Vice President met ruime ervaring in standaardisatie

Klaus Wächter van Siemens Schweiz AG is al enkele jaren een onmisbaar lid van de KNX Executive Board. Klaus brengt veel ervaring mee als wereldwijde Standaardisatie Manager bij Siemens Smart Infrastructure / Building Products. Klaus legt uit: "Als Standaardisatiemanager, sterk betrokken bij IoT-standaardisatie, kijk ik ernaar uit om de toekomst van KNX-technologie en KNX IoT in de komende jaren te helpen definiëren."

Een volledig KNX Executive Board - Aansturen van globale strategie en innovatie

De KNX Executive Board (KEB) bestaat uit belangrijke spelers uit de industrie van de belangrijkste wereldwijde bedrijven, die innovatie en invloed in de sector van slimme huis- en gebouwautomatisering stimuleren. Deze raad speelt een cruciale rol in het vormgeven van de strategie en de toekomst van KNX Association en zorgt ervoor dat het overeenstemt met internationale trends en standaarden. De KEB overziet en leidt KNX' wereldwijde initiatieven en positioneert KNX in de voorhoede van de industrie.

De volledige samenstelling van de KNX Executive board kan geraadpleegd worden op de KNX website