24. Dec 2019

ETS Inside nu beschikbaar voor Linux

ETS Inside maakt slimme huizen en gebouwen mogelijk voor een breder publiek: voor de inbedrijfname en programmering van een volledige KNX installatie hebt u nu alleen maar uw vingertop nodig. Nog nooit was het zo eenvoudig om een KNX installatie te ontwikkelen, dankzij de intuïtieve gebruikersinterface van ETS Inside. Er is zelfs geen opleiding nodig! Daarnaast wordt de inbedrijfname van projecten mogelijk op tablets en telefoons, die draaien op iOS, Android en Windows. Niet alleen bekwame integrators, maar ook eindgebruikers kunnen op elk moment hun huis omvormen tot een slimme thuis.

KNX Association kondigt trots de volgende grote stap in de ontwikkeling van ETS Inside aan - de release van ETS Inside voor Linux!

ETS Inside: slim, simpel, veiligETS Inside maakt de wereld van gebouwenautomatisering bereikbaar voor meer potentiële gebruikers.

Slim - Door de overgang van de pc naar gangbare mobiele toestellen geeft ETS Inside een nieuw elan aan het design en de ingebruikname van KNX installaties. Aangezien de software permanent deel kan uitmaken van de installatie, hebt u enkel de ETS Inside clientapp nodig om uw KNX installatie te configureren. Deze app kunt u in alle appstores downloaden.

Simpel - De gebruikersinterface is makkelijk te begrijpen en verlaagt de drempel voor iedereen die wil gebruikmaken van de interoperabiliteit van KNX met producten van verschillende fabrikanten en toepassingen. Zonder uitgebreide opleiding kunnen nieuwkomers op de markt van slimme woningen nu een echte KNX installatie in gebruik nemen, zowel thuis, in de winkel als op kantoor.

Veilig - Met ondersteuning voor KNX Secure apparaten die gebruikmaken van de wereldwijde encryptiestandaard AES 128 beschikt ETS Inside over de beste veiligheidsvoorzieningen voor gebouwenautomatisering. Dankzij KNX Data Secure apparaten is de communicatie tussen de toestellen beveiligd, en met KNX IP Secure wordt de communicatie over IP gecodeerd en geauthenticeerd.

Linux - Open Source en gratis OS voor ETS Inside"Ubuntu, Redhat, Suse, CentOS, enz. Linux is er in verschillende vormen en biedt verschillende voordelen. Een van de belangrijkste troeven van Linux? Het is gratis beschikbaar! Dat bespaart niet alleen geld, het helpt ook de verdere distributie van KNX wereldwijd", zegt Franz Kammerl, President van KNX Association. "De hardware-input voor het realiseren van een KNX project met ETS Inside is aanzienlijk beperkt, nu het ook beschikbaar is voor andere platformen, zoals Raspberry Pi en andere single-board computers (SBC's)."

De toegang voor programmeurs en ontwikkelaars vereenvoudigenDoor de openheid kiezen veel programmeurs en ontwikkelaars in de embedded wereld voor Linux. Nu ETS Inside beschikbaar is voor dit besturingssysteem, hoeven ontwikkelaars niet meer van computer te wisselen maar kunnen ze met ETS blijven werken met hun oorspronkelijk geïnstalleerde besturingssysteem. Dankzij andere KNX tools, die ook beschikbaar zijn voor Linux, maakt KNX Association zijn systeem nog toegankelijker voor IT-ontwikkelaars en -programmeurs. Voorbeelden van op Linux gebaseerde oplossingen zijn onder andere het lezen van telegrammen met Wireshark, en de ontwikkeling van visualisatieoplossingen dankzij de beschikbaarheid van de Falcon Library voor Linux.