16. Mar 2021

ISE 2021 evolueert om de AV-industrie weer aan het werk te krijgen

Integrated Systems Events en zijn mede-eigenaars AVIXA en CEDIA hebben gezamenlijk ISE Live import_contentamp; Online aangekondigd, een reeks lokale evenementen in Barcelona, München, Amsterdam en Londen die zullen worden ondersteund door een uitgebreid digitaal aanbod dat wordt aangestuurd door CISCO. Door de onzekerheid over de pandemie en de wereldwijde reisbeperkingen zal ISE Live import_contentamp; Online de plaats innemen van de traditionele grote vakbeursformule met persoonlijke contacten.

Mike Blackman, Managing Director van Integrated Systems Events, verklaarde: "We zijn tot deze beslissing gekomen na uitgebreide besprekingen met onze exposanten tijdens de afgelopen maanden, en meer bepaald tijdens de afgelopen 10 dagen. Vanaf het begin is er een duidelijke vraag geweest naar een vierdaagse ISE-beurs in Barcelona in juni. De onzekerheid over de pandemie en het internationale reisverkeer blijft echter bestaan, waardoor we ISE 2021 niet in zijn traditionele vorm kunnen organiseren. Onze exposanten hebben duidelijk gemaakt dat zij de industrie willen samenbrengen, maar dan wel op lokaal niveau. In antwoord daarop richten we ons op de belangrijkste markten in de AV-sector in Europa en streven we naar een kwalitatief hoogstaand publiek dat potentiële leveranciers en bestaande klanten wil ontmoeten en wil netwerken met vakgenoten."

Meer informatie over de digitale en lokale evenementen zal de komende dagen worden bekendgemaakt. Samengevat:

Planning van ISE Live import_contentamp; Online

1-2 juni, Fira, Barcelona (di/wo)8-9 juni, MAC Forum, München (di/wo)15-16 juni, RAI, Amsterdam (di/wo)23-24 juni, Evolution, Battersea, Londen (wo/do)

"Voor 2021 hebben we een rijk en interessant digitaal aanbod", zei Blackman. "We zijn er trots op dat we samen met CISCO aan deze innovatieve aanpak werken. In juni brengen we ISE naar vier steden en gaan we het hele jaar door met ons populaire RISE Spotlight-programma. Door op deze manier met de industrie samen te werken, bieden we verkoopteams zinvolle mogelijkheden om hun klanten te ontmoeten, om productinnovaties te ervaren en natuurlijk om te netwerken."

"COVID heeft ons allemaal geleerd beter te luisteren", zei David Labuskes, CEO van AVIXA. "Om te luisteren naar onze buren, onze familie, onze collega's, onze klanten en onze markt. Ik denk dat deze aanpak inspeelt op wat wij hebben opgevangen, nl. een sterk verlangen naar voorzichtige en veilige persoonlijke bijeenkomsten die zakelijke banden kunnen versterken en groei op gang kunnen brengen. We zijn vereerd dat we dergelijke bijeenkomsten aan onze gemeenschap kunnen aanbieden."

Giles Sutton, mede-CEO van CEDIA, voegt hieraan toe: "Iedereen in de industrie mist de menselijke interactie die zo'n vitaal onderdeel van onze industrie vormt, de kans om niet alleen nieuwe producten en innovaties in onze sector te zien, te horen en aan te raken, maar ook alles wat ISE met zich meebrengt op het gebied van leren, netwerken en dat zo belangrijke gemeenschapsgevoel. Het ISE-team heeft onvermoeibaar gewerkt aan het opstellen van richtlijnen om onze exposanten en bezoekers ter plaatse te beschermen. Er blijft echter onzekerheid bestaan over de huidige reisbeperkingen en de mogelijkheid voor ons wereldwijde publiek om persoonlijk deel te nemen. Het succes van de ISE is gebaseerd op brede steun van de industrie en dat is de reden waarom wij deze week deze besluiten hebben genomen. We kijken uit naar het startschot van de vakbeurs in februari 2022 in Barcelona, waar de leden van onze gemeenschap weer allemaal kunnen samenkomen."

Mike Blackman concludeerde: "We voelen ons nederig door de vele steunbetuigingen die we hebben ontvangen van onze klanten en partners, die de stappen die we hebben ondernomen, hebben gewaardeerd. We kijken ernaar uit om de industrie het komende jaar te blijven dienen en staan al te popelen om de ISE-beurs in februari 2022 in Barcelona te organiseren en weer samen te komen."

www.iseurope.org