24. Feb 2021

JUNG pakt uit met nieuwe KNX F 10 drukknoppen voor slimme woningen

Nieuwe KNX drukknoppen voor slimme woningen: de JUNG KNX F 10 drukknoppen zien er op het eerste gezicht uit als klassieke lichtschakelaars, maar ze werken wel met intelligente KNX technologie.

De nieuwe KNX drukknoppen F 10 kunnen niet alleen als drukknop, maar ook als tuimelschakelaar worden gebruikt. De tuimelfunctie van de Standard-versie biedt bijkomende regelmogelijkheden in vergelijking met de drukknopfunctie (bv. dimmen van lampen). Zo is met de drukknopfunctie in de Universal-versie ‘full-surface' bediening mogelijk. De KNX F 10 drukknop combineert dan ook meerdere functies in een elegant design. En dat volledig gecodeerd: indien gewenst kan de KNX F 10 drukknop met KNX Data Secure werken. Dankzij de vooruitstrevende hardwarearchitectuur kunnen de KNX F10 drukknoppen met de ETS Service-app grenzeloos worden geüpdatet.

Klassieke vorm en KNX-technologie

De JUNG KNX F 10 drukknoppen zijn verkrijgbaar in het schakelaardesign van het A, AS, CD en LS assortiment. Met hun talrijke vormen, kleuren en materialen van de hoogste kwaliteit vormen ze de perfecte aanvulling van het ruimste aanbod inrichtingsstijlen. De technologie en het design vormen samen een unit die aan de hoogste eisen beantwoordt.

Bediening

De nieuwe KNX F10 drukknoppen bieden uitgebreide optiemogelijkheden in de technische interieuruitrusting van een intelligent gebouw. U hebt de keuze uit een gevarieerd aanbod en dankzij hun klassieke design zijn de KNX-systemen heel gebruiksvriendelijk. Bovendien kunnen hun afzonderlijke schakelpunten meermaals worden toegewezen.

Temperatuursensor

De Universal-versie van de JUNG KNX drukknop F 10 is voorzien van een temperatuursensor. Die meet de temperatuur en verzendt die informatie bijvoorbeeld door naar een KNX verwarmingsactor met een controller.

Bijkomende functies

De JUNG KNX drukknoppen F 10 zien eruit als klassieke schakelaars, maar ze bieden wel een hele reeks functies. Beide versies zijn voorzien van een controller satellietunit en een energiebesparingsmodus. De Universal-versie heeft een alarmmeldings- en vergrendelingsfunctie en HSV kleurencontrole.

Intuïtieve en flexibele bediening

De functietoewijzing van de nieuwe JUNG KNX F 10 drukknoppen kan volledig aan de wensen van de klant worden aangepast. De Standard- en Universal-drukknoppen schakelen en dimmen lampen, bedienen jaloezieën en bieden nog zoveel meer mogelijkheden. Bovendien kunnen hun afzonderlijke schakelpunten dankzij een geavanceerd bedieningsconcept meermaals worden toegewezen. Op deze manier maken ze een bijzonder flexibele regeling van een intelligent gebouw mogelijk.

Meer informatie vindt u op:

www.jung.de/en/10325/products/new-items/knx-push-button-sensor-f-10/