06. Nov 2018

KNX Certification Conference

De Certification Conference werd dit jaar georganiseerd door FH Technikum in het prachtige Wenen in Oostenrijk op 17 oktober. De conferentie werd bijgewoond door meer dan 40 (kandidaat-) deelnemende bedrijven.

Mr. Unal van KNX Association gaf een livedemonstratie van de bètaversie van de nieuwe MyKNX Product Registration Tool. Dankzij deze tool kunnen de KNX-fabrikanten hun producten efficiënter laten registreren. Ze krijgen ook meer flexibiliteit in het beheer van hun geregistreerde/gecertificeerde producten. De release van de nieuwe MyKNX Product Registration Tool van KNX Association is gepland voor begin april 2019.

Na de presentatie van Mr. Unal gaf Mr. Joost Demarest, CTO van KNX Association, uitleg aan het publiek over de standaarduitbreidingen en bijbehorende tests van de systeemaspecten.

Vóór de lunchpauze toonde Mr. Andreas Espen van de firma Agentilo de vele nieuwe functies van EITT 4.3. Dit is de softwaretool die gecertificeerde testlabs en fabrikanten gebruiken om de samenwerking en de systeemstackcompatibiliteit van de KNX-producten te testen, problemen op te lossen en te monitoren.

's Namiddags gaf Mr. Lühring van de firma ISE GmbH twee sessies met beste praktijken over 'Testautomatisering met EITT' en 'Werken met de IP Validation tool'.

De laatste twee presentaties werden gegeven door de firma's Tapko Technologies en Weinzierl Engineering, die uitlegden hoe gemakkelijk het is om een succesvol KNX-product te realiseren met hun systeemplatformen en tools.

U kunt de presentaties van deze conferentie downloaden via deze link