20. Mar 2019

KNX op ISH 2019

ISH 2019 vond dit jaar plaats van 11 tot 15 maart en was een groot succes. We blikken even terug op de belangrijkste KNX activiteiten op deze beurs.

KNX sectorkoppelingEen van de populairste onderwerpen op de KNX stand op de ISH-beurs editie 2019 was sectorkoppeling. KNX presenteerde het KNX IoT energiebeheer en liet zien hoe slimme netwerken, gebouwen en e-mobiliteit samenvloeien tot één geïntegreerde oplossing. Er kwamen bezoekers naartoe met verschillende achtergronden en van alle leeftijden.

Dankzij de KNX sectorkoppeling worden de sectoren van de energiebranche, die vroeger onafhankelijk waren van elkaar, nu geïntegreerd in één netwerk. Zo krijgen gebruikers een totaalbeeld van alle energiesystemen om ze zo efficiënt mogelijk te beheren en zoveel mogelijk gebruik te maken van hernieuwbare energie. Meer informatie over KNX sectorkoppeling vindt u hier.

In de zone voor professionals werden o.a. oplossingen voorgesteld gebaseerd op KNX om slimme woningen in hun eigen energiebehoefte te laten voorzien, spraakcommunicatie zonder cloud, KNX en BACnet voor HVAC. Ze kregen veel aandacht van de bezoekers.

De professionals zijn er al sinds de start van KNX mee bezig en toonden niet alleen het volledige potentieel van KNX maar gaven ook uitleg over KNX aan de nieuwkomers. Ze toonden hoe iedereen, ongeacht zijn achtergrond, kan profiteren van de globale, veilige en verbonden technologie voor slimme woningen en gebouwen.

KNX leden en oplossingen op de KNX standIn de ledenzone van de KNX stand demonstreerden 10 leden van over de hele wereld hun nieuwste oplossingen uit verschillende gebieden, met de focus op KNX HVAC oplossingen.

HVAC creëert met KNX niet alleen nieuwe dimensies op het vlak van comfort en veiligheid. Ook het feit dat er een energiebesparing tot 60 % kan worden bereikt, kreeg veel aandacht. Er werden weer tal van nieuwe apparaten voorgesteld, die binnenkort hun weg naar slimme woningen en gebouwen zullen vinden.

**KNX IoT demotabel en de nieuwste ontwikkelingen op ISH **Nieuwe ontwikkelingen, vooral wat wereldwijde trends betreft, zijn een belangrijk onderdeel van KNX. Om de eenvoudige integratie tussen de wereld van KNX en het Internet of Things te benadrukken, liet de KNX IoT demotabel op een indrukwekkende manier de toekomst van slimme woningen en gebouwen zien. ISH is het perfecte platform voor de KNX gemeenschap en gaf KNX de ideale gelegenheid om zijn sterkte op het gebied van integratie tussen KNX en het Internet of Things in de verf te zetten.