10. Jan 2023

MDT Glass Push-button II Smart Nieuwe Reeks

Bijna onbeperkte functionele diversiteit

Met de nieuwe reeks van de Glass Push-button II Smart heeft waarschijnlijk het populairste MDT-product een uitgebreide update gekregen. De KNXperts hebben zich opnieuw gericht op de grootst mogelijke toegevoegde waarde voor klanten. Hoogtepunten van de nieuwe reeks zijn: De nieuwe reeks van de Glass Push-button II Smart komt naar de klant met een moderne set nieuwe pictogrammen. De duidelijke, strakke lijnen en consistente visuele beelden geven het product een actuele uitstraling. Zoals gebruikelijk kunnen de pictogrammen worden weergegeven in RGB-kleuren en voor een witte of zwarte achtergrond worden geplaatst.

In de nieuwe reeks kunnen de functies van het display nog nauwkeuriger worden afgestemd op de eisen van de gebruiker. Zo kan het display via de aanwezigheidsfunctie worden geactiveerd en is de nachtuitschakeling ook overdag mogelijk. Het display kan nu zes waarden tegelijk weergeven; in de stand-by modus is het nu mogelijk twee vaste waarden en één wisselende waarde weer te geven. Bovendien kan de status-LED worden gebruikt als oriëntatielampje in stand-by.

MDT is ook een stap verder gegaan in de functionaliteit van de drukknoppen: in de drukknop kunnen sfeergroepen worden ingesteld via de nieuwe groepsbesturing. Met normale, lange en extra lange knopdrukken kunnen nu aan elke knop drie functies worden toegewezen. De populaire Slap-functie is in de nieuwe reeks uitgebreid, zodat naast Aan/Uit nu nog meer functies mogelijk zijn.

De nieuwe reeks van de Glass Push-button II Smart heeft een nieuwe mapping-functie om het instellen van functies te vereenvoudigen. Dit vereenvoudigt het programmeren en herprogrammeren van toetsen aanzienlijk: eerst worden de gewenste functies met hun groepstoewijzingen centraal aangemaakt. Deze functies kunnen, eenmaal ingesteld, met een klik aan de knoppen worden toegewezen. Voor elke toets zijn drie niveaus beschikbaar, die later worden geactiveerd door de toets gedurende verschillende tijd in te drukken. Bij het wijzigen van de toegewezen functies gaan de instellingen niet meer verloren door de nieuwe mapping-functie.

MDT heeft ook vier extra DPT's toegevoegd aan de datapunten en de functie "Waarden verzenden / waarden verplaatsen" uitgebreid met een 2-byte waarde. Vele andere kleine aanpassingen verbeteren de gebruikerservaring aanzienlijk.

De nieuwe reeks van de Glass Push-button II Smart vervangt met onmiddellijke ingang de vorige versie. Naast Duits en Engels is de KNX database van de drukknop nu ook voorzien in Frans en Spaans.

www.mdt.de