25. Jun 2018

"Global, Secure, Connected": KNX is dankzij de nieuwe huisstijl voortaan nog meer aanwezig bij alle doelgroepen

Volledig vernieuwde corporate identity maakt optimaal gebruik van de wereldwijd toonaangevende standaarden voor gebouwautomatisering.

De bekendste naam op het gebied van intelligente gebouwautomatisering heeft een make-over gekregen: vanaf nu gaat KNX wereldwijd verder met een volledig gemoderniseerde corporate identity, waarbij de KNX-slogan "Global, Secure, Connected" steeds centraal staat. De wereldwijd toonaangevende en openbare technische standaard voor gebouwautomatisering spreekt met een nieuwe huisstijl, die o.a. te zien is op de website (www.knx.org), flyers, klantenmagazine en alle KNX-publicaties, een nog bredere doelgroep aan.

Smart home steeds belangrijker"Terwijl het intelligente netwerk van commercieel gebruikte gebouwen allang vanzelfsprekend is, vindt nu ook in de woningbouw onder het begrip smart home een duidelijke marktstijging plaats. KNX speelt met het brede aanbodportfolio van de aangesloten bedrijven ook op deze markt een toonaangevende rol. Daarom passen wij ons met de nieuwe corporate identity aan de dagelijkse eisen aan waar onze systeemintegrators, opdrachtgevers, architecten en gebouwplanners mee te maken hebben, legt Franz Kammerl, president van de KNX Association uit.

Nog begrijpelijkerDe rebranding onderstreept een van de belangrijkste sterke punten van KNX: de mogelijkheid om het leven van mensen door het vereenvoudigen van een zeer complexe technologie gemakkelijker te maken. "Minder techniek, meer begrijpelijkheid" is derhalve het nieuwe motto voor de communicatiestrategie van KNX, waarmee de publieke standaard het wereldwijd marktleiderschap verder zal uitbreiden. Zowel de vele voordelen alsook de werking van KNX moeten met de nieuwe corporate identity toegankelijker en begrijpelijker worden voor een nog bredere doelgroep, waardoor de waarneming van KNX-gecertificeerde producten ook verder verbeterd wordt.

KNX als wereldwijd gezicht van gebouwautomatisering"Global, Secure, Connected: dat zijn de centrale eigenschappen die KNX als wereldwijd gezicht van de gebouwautomatisering onderscheiden en die door de nieuwe corporate identity nu nog beter worden overgebracht", aldus de conclusie van de KNX-president bij de presentatie van de nieuwe corporate identity.